top of page

עיצוב גינה לבד – חמישה טיפים בעציץ אחד

הפיתוח הסביבתי חשוב באותה המידה כמו עיצוב הבית, ולמעשה הם נקשרים זה בזה: הכניסה לבית מהרחוב עוברת דרך הגינה, היציאה לגינה דורשת מחשבה באשר לתכנון המיקום של הדלתות, כמו גם החלונות של הבית. מיקום המבנה בשטח קובע את צורת הגינה העתידית וכמובן שכיווני השמש נוגעים בנושא, גובה המבנה, השיפועים בשטח, תכנון ניקוז נכון, הכנה לצנרת השקיה, שבילים, ברכת נוי/שחייה, הכנת תשתית לתאורת הגן ומיקום אזורי המנוחה והמשחק ביחס לבית עצמו. קבלו כמה טיפים מועילים לגינת החלומות שלכם.

התאמה לבני הבית

מי עתיד לעשות שימוש בגינה? עיצוב גינה לבד דורש מחשבה תחילה באשר לאזורי המנוחה והמשחק ועיצוב שבילי גישה מתאימים. עד כמה כל אלמנט יתאים לילדים קטנים, למבוגרים או לאנשים בעלי צרכים מיוחדים במשפחה?

עיצוב גינות עשה זאת בעצמך

עיצוב גינה לבד הוא עניין בר ביצוע, אך מומלץ לפחות להתייעץ עם בעלי מקצוע. משתלת פאר, בעלת חמישים שנות ניסיון בתחום, תשמח לייעץ באשר להתאמה בין סוג הקרקע הקיים באזור המיועד לגינה לבין צמחיים בייתים המתאימים לצל ולשמש, לכמות המים הרצויה, לשילוב הנכון בין סוגי צמחים לגינה. הצמחים המסוגלים לצמוח זה בסמוך לזה ועוד.

עיצוב מתוכנן מראש

לפני הביצוע חשוב לתת את הדעת לגבי הסגנון המועדף. קווים עיצוביים מנחים יוצרים מראה הרמוני ונעים. יש הבוחרים להתאים את עיצוב הגינה לאזור בו הם גרים, ובכך ליצור הרמוניה עם הסביבה. לדוגמה: עצי זית באזור השומרון, סלעי בזלת באזור הגולן, עצי אלון באזור הכרמל. יש הבוחרים אחרת, אך במקרה זה חשוב לבדוק האם אזור הגידול אכן מתאים לצמחייה הנבחרת.

עד כמה אתם רוצים להתאמץ?

גינות קטנות מעוצבות דורשות תחזוקה. השאלה היא, עד כמה אתם מעוניינים להיות משועבדים לה? אם גנן יפתור את העניין, מה טוב, אבל קחו בחשבון שמדובר בהוצאה כספית. אם אתם מעוניינים לקחת את התחום תחת אחריותכם, מומלץ לבחור בצמחייה חזקה ועמידה, עצים ושיחים שאינם דורשים תחזוקה מהודקת, שאינם משירים עלים בתדירות גבוהה, וצמחים הגדלים בכל עונות השנה. קחו בחשבון שצמחים עונתיים דורשים השקעה מסוימת.

בואו נחסוך

חלוקה נכונה לתיחומי גינה לפי אופי הצמחייה מאפשרת תכנון השקיה מיטבי. כמו כן, מומלץ להוריד בצריכת הדשא הדורשת כמות מים נכבדת. רצוי שיהיה לוח הפעלה למערכת ההשקיה המאפשרת שליטה בכמות המים.

טיפים נוספים
bottom of page