top of page

טיפים להצלחה בגידול צמחים ביתיים


מי שאוהב את זה – אוהב את זה.

צמחי בית מהווים מקור לתחושה נעימה, לשמחה בלב, לירוק בעיניים ולשלווה. ההצלחה בגידול צמחים ביתיים נובעת מסיבות שונות, וכמה טיפים יכולים לסייע בשמירה על עלווה ירוקה ופריחה ססגונית לאורך זמן, שתוסיף לחווית עיצוב הגינה לבד.

מאיפה הגיע הדייר החדש?

חשוב לבדוק את מקור הצמח, ואין הכוונה מאיזו משתלה הוא הגיע אלא מהי סביבת המחייה הטבעית שלו. תנאי המחייה המוכרים לו מסביבתו הטבעית הם אלו המתאימים לו ביותר, ולכן תחקיר קטן רק יועיל. שאלו את צוות המשתלה או בררו ברשת האינטרנט. נסו לספק לדייר החדש את הסביבה המוכרת לו מילדותו.

ישנם כל מיני סוגי צמחים לגינה לדוגמה, צמח טרופי ישמח לריסוס מים מדי פעם ויעדיף מקום מוגן משמש, חמים ומואר (חדר הרחצה יכול לשמש עבורו פתרון מוצלח בעונת הקיץ), אבל קחו בחשבון כי קיימים צמחים טרופים שונים, ולכן התנאים גם הם משתנים. חשוב לבדוק לגבי הצמח הספציפי שעשה עלייה לביתכם.

עציצים זקוקים לא רק לאהבה

השקיה נכונה מבוססת על תערובת מתאימה של מים ואוויר באדמה. הצפת מים אינה מאפשרת לבועיות האוויר להישאר, והצמח אינו יכול לספוח אוויר ולכן עלול לנבול. אבל חשוב לדעת כי השקיה נכונה היא השקיה בעודף ולא בחוסר, וזאת משום הצורך לאפשר למים לחלחל למטה, אל התחתית. החלחול והוצאת המים העודפים מאפשרת שטיפה של האדמה ממלחים, זאת בהנחה שפתחי הניקוז חופשיים כי העציץ עצמו הינו בעל זיזים קטנים המאפשרים לו לעמוד על התחתית בעוד המים זולגים ללא הפרעה. השקיה בצורה זו והמתנה עד אשר האדמה שוב תהיה יבשה, מעודדת את הצמח לפתח שורשים כדי לאתר את המים.

חשוב לרוקן את צלחת ניקוז המים. צמחים ביתיים אינם אוהבים את המליחות המצטברת במים “היושבים” בצלחת עציצים. יש הממליצים להימנע מצלחות כגון אלו בשל כך, אבל ניקוזם מעת לעת מאפשר שימוש בטוח לצמחים ויעיל מעשית. אפשר למלא את הצלחת באבני טופ או בחצץ דק כדי למנוע את המגע עם המלח, ולספק בו זמנית מראה אסתטי וייחודי לעציצי הבית.


טיפים נוספים
bottom of page