top of page

מילון צמחיה וגינה לגנן המתחיל


סיימתם לבנות את בית חלומותיכם או שעברתם לבית שכור ואתם מתכוונים להשתקע בו לתקופה ארוכה? כנראה שהגיע הזמן ללמוד ליצור גינות פאר. גינה שתפנק במרחב מנוחה, תרחיב את הלב בצמחיה ססגונית ושופעת, תספק מרחב משחק לילדים וכמובן שתהיה חסכונית בתחזוקה ובמים. מי שמעוניין לנסות את כוחו ללא סיוע אדם מקצועי כגנן, ודאי מכיר את הביטויים והמילים שגננים וצוותי המשתלה עושים בהם שימוש. השאלה היא, האם הם מובנים לכם? בואו נעשה קצת סדר.

צמחים לגינה בלווי הסבר פשוט

שמות לטיניים יש לכל סוגי צמחים לגינה. מי באמת מבין במה מדובר? מי זוכר? השמות הללו חשובים כדי לעמוד על מקור הצמח באינטרנט. זאת משום שכאשר תדעו מהיכן הוא הגיע (בית גידול טבעי), תדעו מהם התנאים שהוא דורש. אם תכינו מראש שרטוט של מרחב הגינה, תסמנו מהיכן השמש זורחת והיכן היא שוקעת ומה שעות האור והצל בכל מקום, תשימו לב לכווני הרוח ותבקשו הבחנה של סוג האדמה שיש לכם בגינה (צנצנת מלאה באדמה ומשתלה מנוסה יסייעו בכך), תוכלו ליצור עיצוב גינה לבד אולטימטיבית שתשלב סוגי צמחים לתכנון הגינה בהתאם לנתוני השטח בהצלחה.

מורה נבוכים על פרטים חשובים

המידע הבא ייתן מענה לשאלות פשוטות אבל חשובות: שמש ישירה הכוונה היא לשמש קופחת על אזור במשך שש שעות לפחות. חצי צל הכוונה היא לשלוש עד ארבע שעות (המנוח מוכר גם כ”חצי שמש”). ירוק עד הכוונה היא לירוק כל השנה כמו צמחים רב שנתיים שונים, אבל חשוב לבדוק שאין לצמח “זמן רדום”. בזמן הזה הוא אמנם חי, אבל נראה מת – לא מתאים לכם.

צמחים רב שנתיים הם צמחים בעל אורך חיים של יותר משלוש שנים, ירוק או נשיר/נשיר מותנה (זוכרים “זמן רדום”?). נשיר הכוונה היא לצמחים המשירים את עליהם במשך עונת החורף, ונשיר מותנה הוא צמח שמאבד את עליו בקור חזק (אינו מתאים לעונת החורף בגולן). צמח חד שנתי הוא צמח הגדל עונה אחת. אם מדברים אתכם על קצב גידול בינוני, מתכוונים לכך שהצמח יגיע לגדילה מקסימלית לאחר שתי עונות או חמש, לעומת קצב גידול איטי בו התוצאות ניכרות משלוש עונות ומעלה (עד חמש).


טיפים נוספים
bottom of page